NEVER ON WEDNESDAY BLOG

THIS BLOG CONTAINS EVERYTHING WE THINK YOU SHOULD KNOW ABOUT

16 March 2012

Clarks Hybrid collection


Earlier this month, together with some 25 top bloggers, we launched the Hybrid collection of Clarks at SEVENTYFIVE, the #1 Amsterdam store if you're into sneakers and other cool stuff.

The Sportswear collection combines Clarks' rich shoemaking heritage with modern technologies. Classic references and influences from the iconic brand's history are fused with their knowledge of biomechanics, advanced materials and the latest construction methods from sport footwear design. It is innovation applied in subtle and thoughtful ways. The collection captures passion for craft and function; the same passion that brought to life revolutionary products like the Desert Boot.

Have a look below at some of the pictures that were taken during the launch event.





05 March 2012

We're hiring: PR manager

NEVER ON WEDNESDAY COMMUNICATION ZOEKT EEN PR MANAGER

Never On Wednesday Communication is een van de toonaangevende PR bureaus op het gebied van mode en lifestyle. Het van origine Belgische bedrijf heeft sinds 1998 een tweede vestiging in Amsterdam. Vanuit onze showroom cq. kantoor werken we voor uiteenlopende merken, zoals Benetton, Clarks, Scapa, Fratelli Rossetti, Studio Piet Paris en Jeroen Van Tuyl. Voor hen verzorgen we de PR activiteiten met vooral als doel persaandacht te bewerkstelligen in welgekozen media. Meer informatie over ons bedrijf, onze klanten en onze werkzaamheden vind je op onze website.

Profiel
Voor de opvolging van accounts vanuit ons kantoor in Amsterdam zoeken we een PR manager met HBO werk- en denkniveau en 1 tot 3 jaar werkervaring. Je beschikt over actuele kennis van trends en ontwikkelingen op het gebied van mode, lifestyle en communicatie, hebt contacten bij de (mode)pers en schrijftalent in zowel het Nederlands als Engels. Je kunt zelfstandig en accuraat werken en bent stressbestendig. Je kunt creatieve concepten bedenken en deze vertalen naar concrete, commerciƫle doelstellingen. De mogelijkheden van sociale media en blogs vormen geen geheim voor je. Het is een pre als je kunt werken met Wordpress, InDesign en Photoshop.

Werkzaamheden
Je werkzaamheden bestaan onder meer uit:
- Schrijven en uitvoeren van PR strategieƫn
- Opzetten en organiseren van evenementen en persreizen
- Vertalen, schrijven en redigeren van persberichten
- Bijhouden van de website, blog en social media
- Rapportages maken
- Showroomwerkzaamheden

Wij bieden
Never On Wednesday Communication biedt een veelzijdige baan met marktconform salaris. Wij zijn een open bedrijf dat je de mogelijkheid biedt op een zelfstandige wijze accounts te beheren en je verder te ontwikkelen tot een allround PR deskundige. De fulltime aanstelling (38 uur per week) is voor een jaar in tijdelijke dienst met uitzicht op een vaste aanstelling bij gebleken geschiktheid.

Informatie & sollicitaties
Indien je interesse hebt te solliciteren naar bovenstaande functie, stuur je voor 19 maart een e-mail inclusief CV en motivatiebrief naar Lieven Vanparys. Sollicitaties worden vertrouwelijk behandeld. De eerste gesprekken vinden plaats op 15, 20 en 21 maart. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.

Fratelli Rossetti's Brera for women

The hand woven version of the Fratelli Rossetti tassel loafer steals the show for the SS 2012.


Tradition lives on in the new editions of past models. Such is the case with the Brera, the first version of which dates back to the Sixties. It was in these years when Renzo Rossetti introduced the mythical “tassels” for the first time. In an Italy that was still austere, unaccustomed to caring about accessories, in which essentiality was not a trend, but rather a daily life style, this original decorative element was a true revolution.


Half a century after making its first appearance in Italy , Brera is revisited in a contemporary style: for Spring Summer 2012 Fratelli Rossetti launches the hand woven version of the Brera, available for men and women.

Brera is the first model of the “ICONE” project started in 2009 which sees the re-release of historical items taken from the Fratelli Rossetti museum.

Fratelli Rossetti's website

Sisley campaign Summer 2012


SISLEY: ‘DON’T DEPEND ON ANYONE’. The slogan of the new camapaign for this summer. Six photos and six mini films, signed by Belgian artist Kurt Stallaert.

Someone stealing the barber's scissors. Someone painting the walls of their home alone. And, in a time of protests against banks, someone hiding the cash under the proverbial mattress.

The pictures stand for Sisley's "Independent People" philosophy. Make people aware to have a free personality, and not to depend on anyone. The images of minor paradoxes from commonplace “do it yourself” situations express the invitation to be independent, starting with your daily life.

The campaign reflects the new Sisley collection for spring summer 2012: the common denominator is a vaguely Seventies atmosphere worked in a melting pot of styles and colours.


Be independent and visit the blog.